Sprawdzać czy odrzucać nieznane numery telefonów?

Udostępnij

Numery telefonów, określane jako nieznane są dla właściciela danego numeru łatwe do rozpoznania. Charakteryzują się tym, że nasz smartfon nie powiąże takiego numeru z żadnym numerem, z zapisanych w jego pamięci kontaktach. Dzieje się tak także wówczas, gdy jest to numer przez nas znany, ale jeżeli nie został zapisany w kontaktach, zostanie wyświetlony, jako nieznany i o niepewnym pochodzeniu.

Co robić w wypadku próby nawiązania kontaktu przez nieznanego nam abonenta?

Pozornie nie ma tutaj wielkiego pola manewru. Można połączenie ignorować albo odbierać. W wypadku przegapionego kontaktu zaś oddzwaniać albo czekać na kolejną próbę połączenia. Jednak właśnie, obecnie tylko pozornie, ponieważ wystarczy mieć dostęp do internetu.

W sieci można sprawdzić natychmiast, do kogo dany numer należy i nie czekać w niepewności na kolejny odzew albo konieczność oddzwaniania i sprawdzania właściciela nieznanego numeru. Czy jednak każdy się na to decyduje? Doświadczenie mówi, że wręcz przeciwnie, ludzie albo oddzwaniają natychmiast, albo zapominają, albo wreszcie oczekują, aż tamten odezwie się po raz kolejny. Często takie zdarzenie nie występuje, a wówczas można spokojnie o nim zapomnieć, gdyż z pewnością nie było to nic ważnego albo sprawa się przedawniła i nie ma już żadnego znaczenia.

Czy bywa, że nieznany numer trzeba potraktować poważnie?

Bywają sytuacje, kiedy nie tylko można, ale i trzeba zareagować na próbę połączenia z nieznanego numeru, jego odebraniem. Może się tak zdarzyć wówczas, gdy czeka się na telefon od ewentualnego pracodawcy albo kiedy prowadzimy firmę, a kontakt telefoniczny jest jednym z kontaktów, które firma przedstawiła jako dostępny przy prowadzeniu swego biznesu, n.p. do zawierania umów albo sprzedaży towarów bądź usług.

Ochrona przed nieznanym numerem

Wówczas połączenia z nieznanymi numerami będą tymi przeważającymi, gdyż dzwoniący, zainteresowani naszymi usługami zazwyczaj nie będą dla nas znani, a przecież wielu z nich może się okazać wartościowymi dla naszego biznesu klientami. Poza tym, nawet dzwoniący z zapytaniem w celu porównania cen, powinien być przez nas potraktowany jak potencjalny klient i brak odzewu z naszej strony, może przedstawić firmę w niekorzystnym świetle.

Nie daj się naciągać oszustom

Co innego nasz prywatny numer telefonu, który coraz częściej bywa „wylosowany” do jakiejś ankiety, żeby zabierać nam cenny czas w kompletnie nieinteresujących nas sprawach. Albo dzwonią do nas jacyś sprzedawcy, próbujący namówić nas na zakup czegoś całkowicie zbędnego, banki z propozycjami „najlepszych” kredytów albo przedstawiciele naszej sieci komórkowej, z propozycjami nowych umów okraszonych „darmowymi” telefonami. Obecnie możemy sobie z taką sytuacją poradzić i uniknąć niekończących się rozmów, którymi nie jesteśmy zainteresowani.

Wystarczy wpisać wyświetlony numer w przeglądarkę internetową, a uzyskamy informację o tym, kto do nas dzwoni. Wówczas bez problemu będziemy mogli zdecydować, na które połączenie zareagować, a które odrzucić i nie dać się naciągać telefonicznym oszustom na niechciane towary albo i tracenie czasu na niezręczne odmowy.