Jak reklamować firmę za grosze

Udostępnij

 

W Polsce co roku przybywa firm. Każda z nich chce zdobyć jak najwięcej zleceń lub sprzedać jak najwięcej produktów. Wiele firm ma ograniczone środki na reklamę. W jaki sposób wyróżnić się na rynku w takim tłumie, przy małym nakładzie finansowym?

Zanim zaczniesz się reklamować

Wiele firm stosuje środki reklamowe, których skuteczności nie da się jasno określić. Często jest to reklama w gazecie lub lokalnym radiu. Niestety nie są to najlepsze środki przekazu. Nie da się zmierzyć ile osób przeczytało o Twojej firmie w gazecie, a następnie skorzystało z Twoich usług, a ile nie wybrało Ciebie na wykonawce.

Do kogo chcesz przemówić

Na początku warto zastanowić się do kogo chcemy trafić. Jeśli naszą grupą docelową są osoby młode to prasa, radio i telewizja nie będą dobrym środkiem przekazu. Dlaczego? Ponieważ młodzi ludzie już nie czytają gazet. Większość nie ma nawet telewizora. Wszystko czego potrzebują, aby się zrelaksować, znajduje się w ich telefonach oraz komputerach.

Wykorzystaj moc Internetu

To tutaj większość ludzi, bez względu na wiek, spędza najwięcej czas. Może to być sprawdzanie Facebook’a lub Instagrama. Może to być czytanie wiadomości ze świata na różnych portalach. To właśnie tam możesz się pokazać. Jeśli nie chcesz płacić za reklamę w mediach społecznościowych zadbaj o interesujące treści, które będą udostępniane dalej przez Twoich obserwatorów. Pamiętaj, że jesteśmy w mediach społecznościowych dla rozrywki, a nie dla reklamy.

Portale ogłoszeniowe

Co robisz, gdy potrzebujesz fachowca? Przeglądasz ogłoszenia w gazecie lub słuchasz radia? Nie. Wyciągasz telefon i wpisujesz w wyszukiwarkę na przykład „Fryzjer Warszawa”. Wtedy wyskakują Ci najbliższe salony fryzjerskie lub portale ogłoszeniowe.

Zadbaj o pozycjonowanie strony firmowej

Powyższy przykład jest także dobrym powodem do dbania o pozycjonowanie strony. Czy pamiętasz, kiedy ostatnim razem byłeś na drugiej stronie wyszukiwania w Google? My też nie. Nie pozwól, aby Twoja firma się tam znalazła. Zainwestuj w pozycjonowanie.